شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۵ تیر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۵:۲۹:۱۴

آزمایش نخستین سامانه پاک‎سازی اقیانوس‎ها

باشگاه خبری فراساحل: نمونه اولیه سامانه پاک‎سازی اقیانوس‌ها در دریای شمال آزمایش می‎شود. شرکت دریایی و لایروبی Boskalis دانمارک نخستین سامانه پاک‎سازی اقیانوس‎ها را برای اولین بار در آبهای آزاد، 23 کیلومتری سواحل دانمارک، آزمایش می‌کند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، بویان اسلت، بنیانگذار و مدیرعامل بنیاد Ocean Cleanup، گفت: "امروز روز تاریخی برای حرکت به سوی داشتن اقیانوس‌های پاک است. موفقیت آمیز بودن این آزمایش به ما کمک می‌کند تا نخستین سامانه عملیاتی خود را تا اواخر سال 2017 بسازیم."


شرکت بوسکالیس گزارش کرد که یک بخش 100 متری از شناور در دریای شمال به کار گرفته می‌شود. حسگرهای موجود در آن هرگونه حرکت و بار اطراف آن را شناسایی و گزارش می‌کنند. این اطلاعات به مهندسان کمک می‌کند که سامانه‌ای را بسازند که در طول فعالیت‌های پاکسازی بتواند مقاوم باشد. در این فناوری پاکسازی از موانع شناوری به عنوان سواحل مصنوعی استفاده می‎شود تا به این شکل زباله ها جمع شوند. نیروی برق مورد نیاز این سامانه از امواج اقیانوس تامین می‌شود.


هدف از آزمایش کنونی این است که مقاوت بازوهای شناور در شرایط آب و هوایی سخت سنجیده شود. شارون دیژکسما، وزیر محیط زیست دانمارک، گفت: "ما به این فن آوری نیاز فوری داریم تا زباله‌های پلاستیکی سطح اقیانوس را جمع آوری کند. این زباله‌ها برای مدت مدیدی است که در منطقه‌های خاصی گیر افتاده‌اند. هدف این است که نگذاریم این زباله‌ها با تبدیل به ذرات کوچکتر مشکلات جدی را ایجاد کنند."



  کد خبر : 1911
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :